9. december 2011 Astrid Maria Bigoni

Kom igen, K-forum

Foto: Aurélien

 

Foto: Aurélien

Kommunikationsforum er på flere måder som skomagerens børn, der trisser rundt med huller i skoene. Jeg har flere gange udtrykt min utilfredshed med K-forum på Twitter. Og nu må det være på tide at uddybe mine pointer. For det ser ikke ud til at blive bedre.

Funktionalitet

Noget af det vigtigste for en hjemmeside må være, at siden rent faktisk virker. Ja, vi er på det basale niveau her. Så når du klikker på et link, skal linket virke. Når du opdaterer din profil og klikker gem, skal din profil blive opdateret.

Sådan er det ikke for K-forum. Det er derfor, at det seneste job jeg tilsyneladende bestred, var på Roskilde Festival i 2010. Og ja, så kan jeg bare pakke mine talenter sammen og folde dem ud ovre på LinkedIn. Jo tak. Men hvorfor så overhovedet have den funktion på K-forum? Virker det ikke, så drop det.

En community-succes?

Kommunikationsforum fremhæves ofte som en af de største community-succeser i Danmark. Det er vel angiveligt fordi, at sitet har formået at samle den danske kommunikations- og mediebranche. Og hatten af for det. Men altså, et community er vel også defineret ud fra, at man kan skabe forbindelser til andre profiler derinde. Men at finde folk, man kan kender og har lyst til at linke til, er som at finde den berømte nål i høstakken.

Succesen, der gik i stå

Det er som om, at Kommunikationsforum er gået i stå. Ikke på indholdssiden dog – der går nok længe før kvalificeret og ukvalificeret brok blandt kommunikationsfolk går af mode. Men på udviklingsfronten sjosker vi altså rundt med hullede sko. Hæv barren for sitet og  gør noget ved brugervenligheden, kære K-forum. På forhånd tak.

Tagged: , , , ,

Kontakt mig!

Send mig en mail, eller ring! Jeg glæder mig til at høre fra dig.